Uitdaging

Het leukste en tevens het meest uitdagende aan ons werk is het om een boodschap op een dusdanige manier over te brengen dat hij het beste binnenkomt bij de ontvanger. Daarbij moet er rekening gehouden worden met de zender, de doelgroep, de campagne, de bestaande huisstijl. Dit alles moet een gebalanceerd geheel vormen en zo krachtig mogelijk binnenkomen. Als je je beseft wat er een stortvloed aan informatie anno 2018 dagelijks op mensen afkomt wordt het extra duidelijk dat content bijzonder moet zijn. Content krijgt van ons brein een urgentie en wordt geprioriseerd wanneer het zich in kwaliteit onderscheidt van de omliggende zichtbare data.



Wil je weten of een animatie goed is? Dan moet je je een aantal dingen afvragen:



  • Pauzeer de video: Zijn de kleuren, de vormen, de eventuele structuren en de algehele compositie in balans met elkaar?

  • Druk weer op afspelen. Beweegt het mooi? Is de beweging in balans met de vormgeving en de boodschap?

  • Is het slim in elkaar gezet? Spreekt dit de goede doelgroep aan?

“De samenwerking met Animatiestudio Nederland was uitstekend. De snelle en accurate manier van werken, het creatief meedenken en de zorgvuldige planning en uitwerking werden door ons als positief ervaren. Over het eindproduct waren we ook zeer te spreken.”

- Vogelbescherming Nederland

Details

Kritisch blijven over alles wat de balans in de animatie kan aantasten, ook wanneer het startschot al is gegeven.

photo zoomed in bread

Alle rechten voorbehouden © 2018 Animatiestudio
Nederland